Jeep EV: konnektoros hibrid terepre

2008.09.24. 14:04

Ahogy már tegnap, a Dodge EV kapcsán említettük, a Chrysler két másik tanulmányt is bemutatott. Az egyik a Jeep Wrangler Unlimited átépített változata, amelybe a korábbi hírekkel ellentétben nem tisztán elektromos hajtáslánc került, hanem a Chevrolet Voltéhoz hasonló, benzinmotorral kiegésztett, de konnektorról is tölthető rendszer.

A Jeep EV-t egy 268 lóerős, és 400 Nm csúcsnyomatékú villanymotor mozgatja, amelyet Li-ion akkumulátorokról táplálnak. Ez az összeállítás azonban csupán 40 mérföld, azaz 64 km megtételére volna elegendő, ezért az akkuk lemerülése után hibridként mehet tovább: ilyenkor egy benzinmotor hajtotta generátor szolgáltatja az áramot a villanymotor számára. Így a hatótávolság már elfogadhatóbb, kb. 640 kilométer. A legtöbb villanyautóhoz hasonlóan a Jeep EV-be sem került váltó, ezért a végsebességét a villanymotorral elérhető fordulatszám és az áttételezés 145 km/h-ra korlátozza, viszont akár 9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t, azaz jobban gyorsul, mint az erősebbik, benzinmotoros Wrangler.

A Chrysler egyelőre csupán kísérletezik a villamos hajtással, így nem tudni, hogy a Jeep EV-ből lehet-e szériamodell, és ha igen, mikorra, de a gyári szakemberek azt mondják, a terepjáró-márka számára egy másik villamos hajtásláncot is elkezdtek már fejleszteni, amely négy kerékagyba épített vilanymotor segítségével őrizné meg a Jeepek kiváló terepjáró képességét.