GranTurismo MC Corse: Maserati versenygöncben

2008.09.25. 12:19

Az olaszok a Párizsi Autószalonra készítették el legújabb tanulmányautójukat, amely leginkább amatőr versenyekre szánt pályagépnek tűnik.

A Maserati Gran Turismo csodaszép kupé, de inkább tűnik villámgyors túraautónak, mint vérbeli sportkocsinak. Talán ezért döntöttek úgy a gyárban, hogy megmutatják egy tanulmányautón, milyen kevés kell, hogy vérbeli versenygépnek láthassuk a típust. A végeredmény az MC Corse Concept, amelyről a külseje alapján azonnal elhinnénk, ha azt mondanák, holnaptól gyári csapat versenyez vele valamelyik nemzetközi versenysorozatban. Kívülről a 18 hüvelykes felnikből és csupán ujjnyi oldalfalú gumiabroncsokból álló kerekek, a porig ültetett futómű, a motorháztető hűtőnyílásai az új, látszatra az eredetieknél sokkal nagyobb leszorítóerőt termelő lökhárítók teremtik meg a versenyautó-hangulatot. Belül még inkább igazi pályagépnek látszik a tanulmány: eltávolították az összes ülést és kárpitot, sőt, a műszerfalból is csak a műanyag idom maradt meg. A berendezés egyetlen kagylóülésből, versenykormányból, apró monitorműszerfalból és néhány, a középkonzolra szerelt kapcsolóból áll, a biztonságról pedig az FIA követelményeinek megfelelő bukócsőrendszer gondoskodik.

A karosszéria, a futómű, a fékrendszer és a belső tér mellett a motort is átdolgozták, de a többi főegységgel ellentétben csak felületesen. A 4,7 literes V8-ashoz lényegében nem nyúltak, csupán a szívó- és kipufogórendszert, illetve a motorvezérlést módosították, így az eredeti 430-ról 450 lóerőre nőtt a teljesítmény. Így a tanulmány legfeljebb hobbi-versenygépnek volna jó, vagy olyan versenyeken indulhatnának vele, mint a Nürburgringen rendezett 24 órás, ahol a gyári motor módosítását a szabályok is hasonló szinten engedik meg.

Egyelőre nem tudni, hogy a GranTurismo MC Corsa tanulmánnyal van-e valamilyen komolyabb célja a Maseratinak, de arra mindenképp jó, hogy megmutassa, miként faragható kőkemény versenygép a formás utcai sportautóból.