Lada sportkocs-tanulmány középmotorral

2008.10.08. 11:29

Egyelőre nem tudni, mennyire vehető komolyan a Párizsban kiállított orosz sportautó, amely egyelőre nem sokkal több egy négykerekű szobornál.

A Revolution 3 nevű objektum formaterve még kissé nyersnek tűnik, és egyelőre nincsenek is rajta nyitható elemek - sem az ajtó, sem a motorháztető, sem az első csomagtartófedél nem mozdítható - de az ezerszer látott Kalina-változatok mellett üdítő színfoltja a Lada standnak. Az oroszok azt állítják, lesz működő változat is, amelyet várhatóan egy év múlva lepleznek le. Az acél csőváz-szerkezetre épül majd, és a Lada új partnerétől, a Renault-Nissan csoporttól származnak a mechanikus elemei. Kétféle motorról hallani a tanulmánnyal kapcsolatban: a Renault kétliteres turbómotorjának 245 lóerős változatáról, illetve a Nissan 3,7 literes, 350 lovas V6-osáról, bár ameddig nem biztos a gyártás, addig majdnem lényegtelen, hogy mit képzelünk a műanyag idomok mögé.

A tervezői szerint csupán 1103 kilogrammos autó kidolgozottabb változatát valószínűleg a 2009-es Frankfurti Autószalonon láthatjuk először.