Új szuperszonikus rekordautó a láthatáron

2008.10.27. 10:00

A Bloodhound SSC már jövőre a világ leggyorsabb szárazföldi járműve lehet, készítői azonban nem elégszenek meg ennyivel: a távlati cél az 1000 mérföld/órás, azaz 1610 km/h-s sebesség elérése.

Az új rekordkísérlet mögött ugyanaz a csapat áll, amely 1997-ben Thrust SSC nevű járművével felállította a jelenlegi, 1228 km/h-s rekordot. A projektet ezúttal is Richard Noble fogja össze, a pilóta pedig ismét Andy Green lesz. Míg a korábbi rekordjárművet két repülőgép-gázturbina hajtotta, addig az új, jóval keskenyebb és aerodinamikai szempontból kedvezőbb kialakítású Bloodhound SSC esetében vegyes hajtást alkalmaznak. Gázturbinából ezúttal csak egyet használnak, viszont rakétahajtómű, sőt, állítólag egy dugattyús motor is segíti majd a 12,8 méter hosszú és 6,4 tonnás szivarforma háromkerekű gyorsítását.

Az új rekordot fokozatosan szeretné beállítani a csapat: az első próbafutásokat jövőre tartják, ám ekkor még csupán a 800 mérföld/óra (1288 km/h) elérése lesz a cél. 2010-ben már a 900 mérföld/órás (1449 km/h) határt igyekeznek átlépni, 2011-ben pedig jöhet a végső cél, az 1000 mérföld/óra érintése, netán átlépése. A számítások szerint a Bloodhound SSC mintegy 40 másodperc alatt lesz képes felgyorsulni 0-ról 1600 km/h-ra.

Azt egyelőre nem tudni biztosan, az új járművet hol és pontosan mikor próbálják ki először, hiszen még a tervezés késői fázisánál tart a projekt, de biztosra vehető, hogy még hallunk az új rekordjárműről. Erre biztosíték a Noble-Green páros hatalmas tapasztalata és az STP olajcég dollármilliói.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.