A Logan baltával faragott formájával a Renault tervezői sem tudtak sok mindent kezdeni, nem is készült belőle igazán érdekes tanulmányautó, az új Sandero viszont sokkal jobb alanynak tűnik az átdolgozásra.
A Sand'up koncepciót Dél-Amerikában tervezték, és a Sao Paulo Auto Show közönsége előtt mutatták be elsőként, bár az az érzésünk, hogy akármelyik nagy nemzetközi autószalonon megállná a helyét. Karosszériája eleve szokatlan: nincsen merev teteje, hátul pedig a pick-upokra jellemző módon csak az övvonalig tartanak a lemezek. Ráadásul a két oldalajtó szinte teljes felülete üvegburkolatot kapott, így a Sand'upban utazni hasonlóan szellős élmény lehet, mint egy klasszikus strandautóban. Szükség esetén azonban zárttá is tehető a négyszemélyes utastér: a tetőpanelt és a hátsó oldalablakokat a karosszéria merevítésére szolgáló tetőívek tartják a helyükön.
Az összhatást a terepjárós és sportos stíluselemek szokatlan keveredése teszi még jellegzetesebbé. A sárvédők masszív, fényezetlen műanyag szélesítései, a szokatlan módon vörösre festett kartervédő-imitáció és a szürke-ezüst küszöbök még inkább a szabadidő-autókat juttathatják az eszünkbe, az alacsony profilú gumiabroncsok és az óriási felnik, illetve a viszonylag kis hasmagasság ellenben inkább a sportos fazonú kisautók karakterét idézik fel. Műszaki szempontból ugyanakkor semmi különöset nem hoz a Sand'up: a szériagyártású Sandero alapjaira épül, és ugyanolyan 1,6 literes, 110 lóerős, benzinnel és alkohollal egyaránt használható négyhengeres motor hajtja, mint a Brazíliában forgalmazott Renault típusok egy részét.
A tanulmánnyal a Renault dél-amerikai részlege elsősorban a Sandero Stepway szabadidő-autót szeretné népszerűsíteni, így a sorozatgyártás ötlete fel sem merült, viszont egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha a Sand'up később Európában, és a világ más tájain is felbukkanna különböző autókiállításokon, hiszen eléggé látványos, hogy bárhol felkeltse a közönség figyelmét.