Vázlatokon az Audi jövője

2008.10.28. 13:14

Négy fejlesztés alatt álló típusáról közölt egy-egy rajzot az Audi. A képeken az A5 Cabrio, az A5 Sportback, az A7-es és a következő A8-as látható.

A szériagyártáshoz legközelebb az A5 nyitott változata áll. Ez a típus várhatóan alig különbözik majd az A5 Coupétól, az egyetlen lényeges különbségnek a motoros mozgatású vászontető ígérkezik. Ez a típus várhatóan 2009 első felében mutatkozik be. Jóval érdekesebb a harmadik A5 változat, a Sportback, amely a vázlatok alapján egy ferde hátú, kupészerű ötajtós lesz, az A4-es és az A6-os közé illeszkedő méretekkel. Úgy néz ki, ez a modell is bemutatkozhat még a jövő év során.

A harmadik újdonság, az A7 jelzésű négyajtós kupé: ezzel az A6-os alapú modellel Mercedes CLS-nek próbál ellenfelet állítani az Audi, így a leglényegesebb szempont a tervezésnél a látványosan sportos formaterv és az erőteljes motorválaszték lesz, akár a helykínálat rovására is. Úgy tudjuk, a típus leggyengébb változatába is 204 lóerős, 2,8 literes V6-os motor kerül, az erősebb kivitelek pedig 300 lóerős, 3 literes kompresszoros V6-ossal, és közel 400 lóerős, 4,2 literes V8-assal készülnek. A pletykák szerint később lesz egy RS7 jelzésű modell is, 5,2 literes, ikerturbós, 600 lóerős V10-es motorral. Az A7-es sorozat várhatóan 2009 legvégén mutatkozik be, gyártása pedig 2010 első felében indulhat.

Az utolsó rajzon a következő A8-as látható, amelyet várhatóan 2010 vége felé lepleznek le. A skicc alapján úgy néz ki, az új csúcslimuzint is igyekeznek még agresszívebbé tenni, alacsonyabban futó tetővonallal, hullámzó övvonallal és rövidebb túlnyúlásokkal, bár az arányok nyilván változnak még a vázlathoz képest. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének jegyében az A8-as is kisebb fogyasztású motorokat kap majd, bár úgy tudjuk, a teljesítményszintből nem adnak lejjebb: a leggyengébb változat 250, a legerősebb bő 620 lóerős lehet. Valószínű, hogy a jelenleg használt W12-es motor eltűnik a kínálatból, helyette itt is az Audi-Lamborghini V10-esének egy változatát használják a legerősebb kivitelekben.

A vázlatok persze csak a várható újdonságok egy részét mutatják, ezeken kívül még sok projekten dolgoznak az Audinál: jön az apró A1-es, az R8 Spyder, az R8 RS V10-es motorral, és talán még a TT-ből is készül egy mérgesebb változat.

Kívülről túlzásnak tűnhet az Audi részéről a kínálat ilyen mértékű bővítése az elmúlt évtizedek egyik legkomolyabb autóipari válságának közepén, de a négykarikás márka egyelőre viszonylag jól viseli a piac zsugorodását: a legtöbb piacon messze átlag alatti maradt az Audik iránti kereslet csökkenése.