Takarékos Ford turbómotor Európának

2008.10.29. 11:34

A turbófeltöltéses EcoBoost motorcsalád első, V6-os tagját ugyan Észak-Amerikában tervezik bemutatni, mégis Európában terjedhet el igazán nagy mennyiségben, ugyanis az itteni modellekbe szánják a négyhengeres, 1,6 literes változatot.

A Ford bejelentette, hogy az új motor gyártásának beindítására mintegy 110 millió eurót különített el, így az előállítása 2010-ben megkezdődhet az ultramodern walesi Bridgend motorgyárban. Magáról a motorról egyelőre csak annyit tudunk, hogy közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltéses lesz, a Ford kínálatában pedig a nagyobb hengerűrtartalmú négy- és hathengereseket válthatja le. A korszerű műszaki megoldásoktól a fogyasztás 20%-os, és a szén-dioxid-kibocsátás 15%-os csökkenését várják az azonos teljesítményű szívómotorokhoz képest.

Az EcoBoost motorcsalád bevezetésével a Ford lényegében csak követi a trendet, hiszen számos autógyártó - köztük a Volkswagen és a Fiat - már most is kis hengerűrtartalmú, feltöltős motorokat kínál a nagyobb hengerűrtartalmú benzines szívómotorok helyett.