Pontiac G8 GXP Street: brutális tuningrecept

2008.11.03. 11:09

A General Motors a SEMA Show-ra készítette el hátsókerék-hajtású szedánjának gyári tuningváltozatát, amely szériagyártásba ugyan biztos nem kerül, viszont ötleteket adhat azoknak, akik a G8 tuningolásába fognak.

A GXP Street tanulmány külsőre nem sokkal feltűnőbb, mint a 415 lóerős, szériagyártású G8 GXP: csupán az alacsonyabb hűtőrács, a nagyobb alsó légbeömlő és a 20 hüvelykes egyedi könnyűfém felnik jelzik, hogy itt valami komolyabbat látunk. Pedig a különbség hatalmas: a tanulmány orrába a GM egyik gyári tuningmotorja, az LSX454-es került. Ez a 7,4 literes V8-as szörnyeteg 638 lóerős, és 810 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, így - bár az autó dinamikai adatait egyelőre nem ismerjük - biztosra vehető, hogy a Street igazi sportkocsigyilkos lenne az utcán.

Ha valaki netán megkívánt volna egy ilyen izomszedánt, annak jó hír, hogy az LSX454-est elvileg bárki megrendelheti úgynevezett faládás motorként, azaz a megfelelő összeg leszurkolása után a V8-ast legyártják és elküldik a megrendelőnek, gyakorlatilag beépítésre kész állapotban, így már csak egy olyan műhelyre van szükség, ahol beillesztik az autó orrába, és persze elvégzik a futóművön, a hajtásláncon és a fékrendszeren a megnövekedett motorteljesítmény megkövetelte módosításokat. Ráadásul a 7,4 literes óriásmotornak már házon belüli alternatívája is van, hiszen nemrégiben a Corvette ZR-1 hasonló teljesítményű, 6,2 literes, kompresszoros V8-asából is elkészült a ládában rendelhető változat.