Sportos dízelmotorokat készül bevetni a Hyundai

2008.11.04. 16:19

A koreai gyártó elképesztő iramban hozza be a lemaradását a motorfejlesztésben. Van már erőteljes V8-asuk és valódi V6-os sportmotorjuk a Genesis szedánban és kupéban, a kis dízeljeik és benzineseik is a legerősebbek közé tartoznak a piacon, most pedig jön az R jelzésű dízelmotor-család, amely szintén feltűnően nagy fajlagos teljesítményével hívja fel magára a figyelmet.

A sorozat egyelőre két új motort tartalmaz, amelyeket 2009-ben készülnek bevezetni: a kisebbik 2 literes, 184 lóerő a csúcsteljesítménye, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 392 Nm, a nagyobbik pedig 2,2 literes, 200 lóerős, és 436 Nm maximális nyomaték kifejtésére képes. Egyelőre nem tudjuk pontosan, milyen megoldással érték el, hogy az R sorozatú motorok ilyen kivételesen erősek lettek, de egyáltalán nem csodálkoznánk, ha a Hyundai mérnökei is két turbófeltöltővel megvalósított kétlépcsős feltöltést alkalmaztak volna, amellyel már a PSA, a Fiat, a BMW és a Mercedes legnagyobb teljesítményű négyhengeres dízeljeiben is találkozhattunk.

Az új dízelmotorokat elsősorban a nagyobb típusok - a Sonata, a Grandeur szedánok, illetve a Tucson és a Santa Fe terepjárók, illetve Kia jelvényes megfelelőik - számára tartogatják. Ugyanakkor azon sem lepődnénk meg, ha később a koreai gyártó kínálatában is felbukkanna egy-két sportos dízel-kompakt, például az i30-as, vagy a Kia Cee'd alapjain.