Skizo-Civic spórolós sportcsomaggal

2008.11.05. 14:07

Olyan, mintha a Hondánál nem tudnák eldönteni, hogy inkább a bevált sportos arculatot erősítsék, vagy a legkörnyezettudatosabb gyártó címéért versenyezzenek. Ezt a tudathasadásos állapotot jelzi a cég amerikai részlegének legújabb kreációja is, a Civic HFP tanulmány.

A SEMA Show-ra készített átdolgozott Civic szedánt olyan alkatrészekkel igyekeztek feldobni, amelyek alacsonyabb fogyasztást, de egyben látványosabb külsőt és vérpezsdítőbb vezetési élményt ígérnek. Elsősorban a légellenállás csökkentése volt a cél, ezért kerültek burkolóelemek az ultrakönnyű keréktárcsákra, ezért alakították simább vonalúra az első lökhárítót, és így helyettesítették a tuning-verdáknál szinte kötelező magas hátsó szárnyat a hátsó lökhárítóba integrált diffúzorral, illetve a csomagtérfedél peremébe integrált alacsony, uszony-szerű légterelővel. Ezeken kívül a könnyebb, és szebb hangú kipufogórendszer, illetve a feszesre hangolt futómű különbözteti meg a tanulmányt a szériagyártású Civic Type R szedántól.

Nincs kétségünk afelől, hogy a Civic HFP kevesebbet fogyaszt, és ugyanolyan jól megy, mint a legerősebb Civicek, a kérdés csak az, hogy lényeges-e ez a szempont, ha egy ilyen autóval általában a fogyasztásra fittyet hányva, padlógázzal közlekednek.