VW CC Eco Performance háromféle teljesítménnyel

2008.11.06. 13:40

Az idei SEMA Show egyik érdekessége a Volkswagen Passat CC alapú sportos tanulmánya, amelybe változtatható teljesítményű motor került.

A CC Eco Performance különlegessége a kétliteres TFSI motorra felszerelt APR turbófeltöltő-rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető kiválassza, aktuálisan hány lóerős legyen az autó. Háromféle beállítás használható. Eco üzemmódban 222 lóerő és 320 Nm mozgósítható a gázpedál tövig tiprásával, viszont ilyenkor visszafogott marad az autó fogyasztása. A Full Power üzemmód jelenti a másik végletet: ilyenkor jóval nagyobb töltőnyomást állít elő a feltöltőrnedszer, így a motor csúcsteljesítménye 311 lóerőre, a maximális nyomatéka 425 Nm-re nő, viszont a fogyasztás is érezhető növekedést mutat. Van egy köztes állása is a kapcsolónak, GT felirattal: ezt használva 252 lóerő és 364 Nm áll a sofőr rendelkezésére, és persze a fogyasztás is kompromisszum a két szélső érték között. A pontos menetteljesítmény- és fogyasztás-adatokat sajnos nem közölte a VW, de azt mondják, a tanulmány még iszákos üzemmódban is takarékosabban bánik a benzinnel, mint a Passat CC kétliteres, 200 lóerős szériaváltozata.

A tanulmány persze nem csak a motorja miatt érdekes: készítettek hozzá egy teljes tunigkészletet, amitől még brutálisabban néz ki, mint a szériamodell. Az új első lökhárító hatalmas beömlőnyílásaival különösen jól áll a CC-nek, mivel masszívabb jelenséggé teszi az autó eredetiben túl hosszúak tűnő orrát. Az autót az optikai kiegészítők mellett H&R gyártmányú ültetőrugókkal, 20 hüvelykes felnikkel és hatékonyabb, 14 hüvelykes tárcsákat tartalmazó Brembo fékrendszerrel szerelték fel.

Nem valószínű, hogy a CC Eco Performance ebben a formában valaha is kapható lesz, de remélhetjük, hogy egyes előremutató megoldásai később sorozatgyártmányú modellekben, vagy legalább a tuningcégek választékában felbukkannak a közeljövőben.