Honda Life: kicsi kocka négy keréken

2008.11.07. 12:50

A Hondát Európában nem épp a kisautóiról ismerjük. Még a viszonylag rövid Jazz is a kompakt kategória határait súrolja, helykínálatban és árban mindenképp. Japánban azonban mindig forgalmazott miniautókat a cég, amióta belekezdett az autógyártásba.

Legfrissebb, kizárólag a helyi piacra szánt törpeautójuk a Life sorozat legújabb generációja. Japánban manapság is hódít a magas, dobozszerű autók divatja - nekünk ebből a vonulatból csak a Suzuki WagonR+ jutott -, hiszen ez a forma nyújtja a legkedvezőbb helykihasználást, az adókedvezményes Kei kategóriában pedig kötött az autók maximális hossza és szélessége. Az új Life is ebben a szellemben készült, ennek ellenére a tervezők igyekeztek önálló egyéniséget adni az autónak. A jármű méreteihez képest hatalmas üvegfelületek és az oldalt futó lejtős élek mellett az autó első sarkait elfoglaló lámpák teszik jellegzetessé az új Life modelleket. A többes szám indokolt, hiszen három, külsőre is eltérő változat készül: az agresszív orrú, sportos Diva, a mosolyra húzódó hűtőrácsú, gazdagon felszerelt Pastel, illetve az egyszerű kivitelű, olcsó, kissé semmitmondó orrú G - mindhárom más-más vásárlókörnek.

A lemezek alatt a szokványos japán kisautó-mechanikát találjuk. A 660 köbcentis, háromhengeres motor mindhárom változathoz kapható turbófeltöltővel vagy anélkül, és van két- illetve négykerék-hajtású kivitel, viszont a helyi igényeknek megfelelően kizárólag négyfokozatú automata váltót kínálnak a Life-hoz, kézi váltós kisautót ugyanis senki sem vesz Japánban.