“Cao, nema više", azaz “Viszlát, nincs többé”, olvasható az
utolsó, 794 428. piros Zastava Koral fenekére biggyesztett papíron. A
Zastava kragujevaci gyárában 1955-ben indult a termelés, 1971-ben
kezdtek elsőkerék-hajtású autókat gyártani, 1985-ben indult a kevéssé
sikeres amerikai kaland, és 1988 óta gyártanak befecskendezős autókat.
November 11-én készült az utolsó Koral, ami után a 29 950
példányban gyártott Florida2 leállítása következett. Ezután pár nappal
a Zastava 10 néven gyártott Punto II-vel is leálltak. November 20-án
gördült le az utolsó, 1 273 532. Skala 55 modell a gyártósorról, ami
összesen 4,2 millió legyártott autó után az utolsó szerb gyártású
Zastava volt.
A gyár jelenleg tárgyalásokat folytat a kongói hatóságokkal
arról, hogy a meglévő gyártósorokat az afrikai országban működtessék
tovább. Az egyiptomi El Nascóban összeszerelt Zastava 128 pedig a helyi
taxisok kedvenc típusa.
Előreláthatólag az év végén újraindul a termelés Kragujevacban,
de ekkor már eredeti nevén, Fiat Puntóként fogják gyártani az eddig
Zastava 10-est.