Opel turbómotort kap a Fisker Karma

2008.11.24. 08:01

A GM legerősebb négyhengeresét szerelik a hibrid luxusmodellbe, amelyet a jövő év végén kezdenek gyártani Finnországban.


Eddig elsősorban a Karma környezetbarát tulajdonságairól esett szó, de a sportos formaterv alapján sejthető volt, hogy a hajtáslánc igazán erőteljes elemekből áll majd. Arra már most fény derült, hogy a hibrid rendszer egyik fele az Opel kétliteres, turbófeltöltős Ecotec négyhengeresének 260 lóerős változata lesz, ugyanaz a motor, amelyet az Opel GT-ben, illetve a Saturn Sky és a Pontiac Solstice erősebb változataiban alkalmaznak. Az erős turbómotor itt persze nem hajtja közvetlenül az autót, csupán a villanymotorok számára szolgáltat energiát, de valószínűleg azok sem lesznek kisebb teljesítményűek, hiszen az ígéretek szerint az autó 6 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-s sebességet.

Állítólag nem a motor lesz a típus egyetlen alkatrésze, amelyet a General Motorstól szereznek be: a főegységek nagy része valószínűleg az amerikai óriásvállalattól származik majd. "Biztos vagyok benne, hogy ez egy fontos együttműködés kezdete cégünk és a GM között, amelynek célja a jövő takarékos járműveinek kifejlesztése" - mondta Henrik Fisker. Elemzők szerint a közös munka mindkét vállalat számára komoly hasznot hozhat: a Fiskernek nem kell saját futóművet, fékrendszert, belső égésű motort fejlesztenie, míg a GM felhasználhatja a kis cég konnektoros hibrid hajtáslánccal szerzett tapasztalatait.

A Fisker nemrégiben aláírta a gyártásról szóló szerződést a finn Valmettel, amely 2009 utolsó negyedévétől kezdi gyártani a Karma szériaváltozatát. A típust Észak-Amerikában dobják először piacra, ám a tervek szerint 2010-től Európában is kapható lesz. A Fisker évente 15 ezer hibrid sportszedánt szeretne értékesíteni, egyenként mintegy 80 ezer eurós áron.