Már tesztelik a következő Porsche 911-est

2008.11.25. 15:57

A kémfotókon csupán néhány apróbb változtatás fedezhető fel a jelenleg futó modellhez képest, de egy ilyen örök klasszikusnál ez nem is meglepő.


Galéria - kattintson a képre

A prototípusra pillantva inkább csak érezzük, mint látjuk a változásokat. A tetővonal laposabbnak tűnik, az első fényszórók ismét egy picit meredekebben állnak ki a karosszéria vonalából, a tükrök pedig az ajtókra kerültek át az oldalablakok csücskéből. Az autó hátulján komolyabb változtatások várhatók, de ezeket egyelőre egy terebélyes álcázó idom takarja. Ahogy elődei, az új 998-as sem külsőleg változik igazán sokat: a formaterven csak annyit enged változtatni a cég vezetése, amennyi ahhoz kell, hogy továbbra se tűnjön elavultnak a forma, az alapmotívumok azonban kötöttek, hiszen a vásárlók elvárják, hogy a farmotoros Porsche karaktere olyan legyen, ahogyan 1963-ban megismerték.


Galéria - kattintson a képre

Az új, 998-as sorszámú változat ennek ellenére komoly fejlődést ígér: mindenekelőtt megkapja a Porsche dupla kuplungos PDK automata váltóját, amely a Caymanban, a Boxsterben és a Panamerában már bemutatkozott, és persze a hathengeres bokszermotort is igyekeznek hatékonyabbá tenni, bár úgy tudjuk, ezúttal a fogyasztás csökkentése, és nem a teljesítmény további növelése a tervezők elsődleges célja.

A jelenleg futó, 997-es sorozat várhatóan 2011-ig marad gyártásban, így az új 998-as elkészítésére még több mint két éve van a Porschénak. A tesztautót látva azonban úgy véljük, ezt az időt nagyrészt teszteléssel, és a konstrukció finomhangolásával töltik majd, hiszen az alapkonstrukció gyakorlatilag már készen van.