Detroit elvesztette a fiatal vásárlókat

2008.11.30. 12:34

Egyes elméletek szerint a Ford, a GM és a Chrysler tíz-tizenöt éve eljátszotta a jövőjét, amikor elhanyagolta a személyautók fejlesztését a SUV-ok és pick-upok kedvéért.


A Toyota Camry több mint tíz éve a Észak-Amerika legnépszerűbb személyautója

Az elemzők azt mondják, a mai fiatal felnőttek egy igen jelentős részét már Honda Accordok és Toyota Camryk hátsó ülésén fuvarozták a szüleik iskolába, így számukra a japán modellek vásárlása már ugyanolyan természetes, mint a korábbi generációk számára az, hogy amerikai gyártók kínálatából választottak. Ennek is köszönhető, hogy a Chevrolet, a Ford és a Dodge tulajdonosok egyre ritkábbak a 30 év alatti korosztályban. A folyamatot persze meg lehetne fordítani, de ehhez Detroitnak egyértelműen jobb minőségű, olcsóbb és kisebb fenntartási költségű modellekkel kellene előállítania, mint amilyeneket a távol-keleti konkurencia kínál, és erre egyelőre láthatóan nemigen képes.

A jelenség legerősebben a városi fiatalok közében érzékelhető, akiket riaszt a SUV-ok magas ára és nagy fenntartási költsége, viszont a terepjárók előnyös tulajdonságait soha nem tudnák kihasználni, szemben a vidéki vevőkkel, akik még mindig elsősorban pick-upokat és terepjárókat használnak a hétköznapokban.