Ford Ranger Max: ilyen egy célszerszám?

2008.12.01. 10:25

Thaiföldön mutatták be a Ford legkisebb pickupján alapuló tanulmányt, amelyre az átalakítások nyomán alig lehet ráismerni.

A Ford Ranger alapvetően unalmas kisteherautó: a szokásos dobozformákat ismételgeti, amelyeket korábban láttunk már Toyta-, Nissan- és Mitsubishi-emblémákkal, és persze azonos műszaki tartalommal Mazdaként is. A Ford ázsiai fejlesztőközpontjában láthatóan felismerték ezt, és megpróbálták feldobni az összképet. A költségvetésből új, kerekdedebb lámpákra, domborított és erőt sugárzó nyílásokkal ellátott motorháztetőre, átdolgozott lökhárítókra, egy nagy, a platóból zárt csomagteret varázsoló fedélre, illetve érdekes mintázatú sárvédőívekre tellett. Ezekkel az átalakításokkal talán már önmagában is sikerült volna érdekesebbé tenni a Rangert, de a Fordnál szépen meg is ideologizálták, hogy miért lett pontosan ilyen a Max tanulmány. A mese szerint azt akarták éreztetni, hogy a Ranger a profi szerszámok minden jó tulajdonságát magában hordozza. Erre utal a jellegzetes narancssárga festés, amely egyébként valóban sok professzionális munkaeszköz sajátja.

Csak remélhető, hogy a tanulmány egy későbbi modellfrissítés előfutára, amelynek révén a Ranger elszakad a korábbi téglatest formától, és önálló egyéniséget kap - máshogy kevés esélye van labdába rúgni olyan messziről felismerhető modellekkel szemben, mint a Mitsubishi L200-as vagy a Nissan Navara.