Tiszta ráfizetés a Chevrolet Volt

2008.12.10. 17:39

Eddig sok jót hallhattunk a GM benzinmotoros villanyautójáról, de most az is kiderült, hogy a Volt projektbe ölt dollármilliók legkorábban nyolc év múlva kezdhetnek megtérülni.

A GM szerint hozzávetőleg 750 millió dollárba - mai árfolyamon számolva mintegy 152,5 milliárd forintba - kerül a fejlesztés, és ebben az összegben valószínűleg nincsen benne a gyártás előkészítésének szintén százmilliós nagyságrendű költsége. Ekkora összeget persze bármelyik autógyártó boldogan befektetne egy világverő bestseller fejlesztésébe, de itt szó sincs ilyesmiről: a Volt elkészülte után is csak viszi majd a pénzt a GM-től. A gyáriak szerint a 2016-ban várható második generáció lehet az első nyereséggel gyártható benzines villanyautó, addig viszont bőven egymilliárd dollár fölé nőhetnek a költségek.

Az amerikai vállalatóriás mégsem spórol a Volton ugyanakkor, amikor takarékosságból elhalasztja nyereségesnek ígérkező új típusok - például a Chevrolet Cruze - bemutatását, és erre jó oka van. A Volt ugyanis a GM jövőjét szimbolizálja, és ha azt nézzük, hogy mekkora segítséget jelentett az állami segély besöprésében csupán a projekt létezése, akár úgy is tűnhet, marketingfogásként már rég behozta a részben még bele sem fektetett összeget. Így már csak az az egy kérdés maradt, hogy a jelkép-értékű projekt végeredménye mi lesz, hiszen a GM-nek a sok ígérgetés után 2010-ben valóban a világ legjobb benzin-elektromos autójával kell előállnia, ha meg akarja őrizni a szavahihetőségét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.