Akkumulátorgyártóba fektet a Mercedes

2008.12.17. 11:12

A Daimler AG. az Evonik segítségével személyautók hajtásában használható lítium-ion akkumulátorok fejlesztésébe kezd, azzal a nem titkolt céllal, hogy a későbbiekben az akkumulátorpiac egyik fontos szereplőjévé váljon.

Az új partner, az Evonik Németország harmadik legnagyobb vegyipari vállalata, és egyben az ország első számú nemesfém-feldolgozója, amely egyik leányvállalata, a Li-Tec révén a lítium-ion akkumulátorok tervezésében és gyártásában is otthon van. A Daimler, hogy biztosítsa saját akkumulátorellátását és a fejlesztés zavartalanságát, 49,9%-os részesedést vásárolt az Evonikban, és a két cég vegyes vállalatot tervez létrehozni kifejezetten az autók hajtásláncában használható akkumulátorok gyártására, amelyben a Daimler részesedése 90% lesz. A stuttgarti autógyártónál úgy számolnak, hogy 2020-ra legalább évi egymillió elektromos vagy hibrid hajtású járművet fognak eladni Németországban, ami nagyjából 13 milliárd eurós piacot jelent majd: ebből szeretne jelentős részesedést a Daimler AG.

Úgy tudjuk, a Daimler-Evonik akkumulátorok első generációját már a jövőre bemutatkozó Mercedes S400 BlueHybrid modellben felhasználják, de később jóval hatékonyabb hibrid hajtásláncú autókban és villanyautókban is felhasználható, nagyobb terhelhetőségű akkumulátorokat is be szeretne mutatni a cég.

Jelenleg az akkumulátor a korszerű hibrid és elektromos autók Achilles-sarka. Míg a régebbi nikkelalapú cellák nehezek, terjedelmesek, és teljes töltés-merítés ciklusokat igényelnek a megfelelő működéshez, addig a tömör, könnyű és a rátöltést következmények nélkül viselő lítiumakkumulátorok egyelőre igen érzékenyek. Túl nagy áramfelvétel mellett gyorsan túlhevülnek, ami akár robbanáshoz is vezethet, ezért az autógyártók egyelőre legfeljebb prototípusokban használják ezeket, szériamodellekben nem.