Januárban visszatér a Skoda gyári ralicsapata

2008.12.22. 08:00

A VW csoport cseh márkája várhatóan már a Monte-Carlo Ralin beveti az új Fabia S2000-est, amelyet a színfalak mögött már bő két éve fejlesztenek.

A hír csak első hallásra meglepő, hisz míg a Suzuki és a Subaru a raliversenyzés méregdrága csúcsszériájából, a WRC-ből vonul ki, addig a Skoda a jóval olcsóbb Super 2000 kategóriában tér vissza. Itt nemcsak az alkalmazott műszaki megoldások egyszerűbbek, de nagyobb lehet az érdeklődés az autó iránt a privát csapatok részéről is, ami tovább csökkentheti a versenyzés költségeit. A Skoda ráadásul hamarosan a raliversenyzés királykategóriájában találhatja magát, hiszen egyre inkább úgy néz ki, hogy 2010-től már a világbajnokságot is csak S2000-es autók számára írják ki.

A Fabia versenyváltozata is összkerékhajtású, ahogy a WRC-k, és a váltója is hatfokozatú, szekvenciális kapcsolású szerkezet, de kétliteres motorja feltöltés nélküli, és az erőátvitelből is hiányoznak a komplikált, elektronikus vezérlésű differenciálművek. A szabályoknak megfelelően épp 1,2 tonnás, Fabia-alapú versenygépről egyelőre viszonylag kevés adatot közöltek, de annyit azért elárultak, hogy nagyrészt könnyűfémből épített motorjának csúcsnyomatéka 245 Nm, és elöl 355, hátul pedig 300 mm-es féktárcsák lassítják a kerekeket.

A gyári Skoda csapat két autóval áll rajthoz a 2009-es IRC évad első versenyén, a Monte-Carlo Ralin (január 20-24.): az egyik autót a cseh Jan Kopecky/Petr Stary párosra bízzák, a másikat pedig egy finn páros, Juho Hanninen és Mikko Markkula igyekszik majd célba juttatni. Az eredményes szerepléshez azonban kemény ellenfeleket kell legyőzniük, hiszen a Peugeot és Abarth színekben a Fiat is nagyon gyors gyári autókkal és tapasztalt versenyzőkkel készül a 2009-es szezonra.