Hidraulikus hibrid hajtás az Eatontól

2008.12.29. 10:17

Az amerikai autóipari beszállító céget eddig elsősorban mechanikus feltöltőiről ismerhette a közönség, ám az Eaton mérnökei egy új hajtáslánc kifejlesztésével szabhatnak új irányt a vállalat fejlődésének.

A hidraulikus hibrid rendszer ötlete nem új. dízelmozdonyokban már korábban is használtak hasonló megoldásokat, csak közúti járművekben szokatlan ez a megoldás. A belsőégésű motor egy szivattyút hajt meg, amely a folyadékkör és egy hidromotor közbeiktatásával forgatja a kerekeket, illetve tölti a nyomástároló tartályokat. Így egyfelől fokozatmentes erőátvitelt valósít meg, azaz az autó sebessége gyakorlatilag a motortól függetlenül szabályozható, másrészt rövid távon a nyomástároló rendszer energiájával álló motor mellett is hajtható az autó, ahogy az elektromos hibridek is képesek csak villamos hajtással közlekedni néhány kilométeren át. Az Eaton szerint így 50-70%-os fogyasztáscsökkenést is eredményezhet a rendszer, amely ugyanúgy képes energia-visszatáplálásra motorfék-üzemben, és a motor leállítására, majd szükség szerinti újraindítására, mint a korszerű elektromos hibridek.

A hidraulikus hibridhajtás persze még a fejlesztés kezdeti stádiumában van, így egyelőre messze még a szériagyártás lehetősége, de az első próbák már nincsenek messze: az Eaton az UPS gyorsposta-vállalat furgonjaiban kezdi el tesztelni a rendszert hétköznapi körülmények között, valamikor 2009 folyamán.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.