A Hondával ellentétben a Toyota egyelőre nem állítja le teljesen a sportkocsi-fejlesztést, ahogy sportprogramjáról sem mond le.
Bár sokáig úgy tűnt, a válság miatt a Toyota is drasztikus költségcsökkentésbe kezdhet, az utóbbi napok bejelentései azt mutatják, a legnagyobb japán gyártó vezetői nem kapkodják el a döntést. Az első meglepetést az okozta, hogy bejelentették, egyelőre kitartanak a Formula 1 mellett, annak ellenére is, hogy mindeddig viszonylag kevés sikerrel szerepeltek a versenysorozatban. Ezután talán már kevésbé meglepő, hogy a Lexus LF-A szupersportkocsi fejlesztését is folytatják, így az autó a terveknek megfelelően bemutatkozhat az őszi Tokyo Motor Show-n.
A Toyotának az elmúlt néhány, kiugróan sikeres évben persze elegendő tartaléka halmozódott fel ahhoz, hogy ne kelljen pánikba esnie a vezetőségnek a kedvezőtlen gazdasági körülmények láttán, és az is érthető, ha nem akarják az F1-es versenyautók, és az LF-A fejelsztésébe fektetett milliárdokat kiszórni az ablakon, ahogy a Honda tette. Ez persze nem jelenti azt, hogy ha mélyül a válság, akkor nem teszik meg a szükséges lépéseket, de a Toyotának drasztikus költségcsökkentő lépések nélkül is jó esélye van rá, hogy nagyobb károk nélkül túléli a szűk esztendőket.