A jövőben a villanyautó-fejlesztésre koncentrálja minden forrását a nyakig eladósodott vállalat, felhagyva korábbi fő tevékenységével, a kis sorozatú bérgyártással.
Ez persze egy hosszabb távon megvalósuló terv, hiszen a Ford Focus kupé-kabrió és az Alfa Romeo Brera modellek előállítását legalább 2011-ig vállalta a Pininfarina, de több autóépítésre vonatkozó megbízást már biztosan nem vállal a cég. A formatervező részleget azért megtartják, és folytatják a B0 projektet is, amelynek a célja egy tisztán elektromos hajtású, saját tervezésű és gyártású városi kisautó elkészítése. Ezektől a tevékenységektől várja a Pininfarina vezetősége, hogy rövidesen ismét nyereséget termelhet a cég.
A Pininfarina az utóbbi években mintegy 600 millió euró tartozást halmozott fel, így ahhoz, hogy ne induljon meg a cég felszámolása, a többségi tulajdonos Pininfarina családnak komoly áldozatot kellett hoznia. A cég részvényeinek 50,6%-át átadják a hitelező bankoknak 180 millió eurónyi tartozás fejében, így a pénzintézetek a remélt haszonból is részesedhetnek, és döntő befolyást szerezhetnek a cég irányításában is. Mindez persze még nem garantálja a sikert, hiszen az elektromos kisautók iránti jövőbeli kereslet mértéke egyelőre ismeretlen, az új üzleti terv viszont egyértelműen a B0 sikerére alapoz.