A Suzuki felfüggeszti a Kizashi szedán fejlesztését

2009.01.06. 10:24

Japán lapértesülések szerint a Suzuki határozatlan időre elhalasztja középkategóriás modelljének bemutatását, annak ellenére, hogy a Kizashi csaknem kész a sorozatgyártásra.

A 4,65 méteres, sportos vonalvezetésű, fronthajtásos szedán elsődleges piaca az Egyesült Államok lett volna, de úgy tűnt, Japánban és Európában is piacra kerülhet. Az utóbbi néhány hónapban azonban mindhárom nagy piacon jelentős visszaesés tapasztalható az ilyen méretű személyautók eladásaiban, így a Suzukinál úgy döntöttek, inkább megspórolják a gyártás előkészítésével és a piaci bevezetéssel járó költségeket. A Kizashi a korábbi tervek szerint 2010 elején mutatkozott volna be, így azonban legkorábban is csak évekkel később érkezhet meg, de az is elképzelhető, hogy egyáltalán nem kerül sor a bemutatására.

A Suzuki eddig szinte kizárólag kisautók és legfeljebb közepes méretű terepjárók gyártásával foglalkozott, ám úgy tűnt, volna kereslet egy nagyobb személyautó iránt is, elsősorban Észak-Amerikában, ahol a Toyota Camryhoz és a Honda Accordhoz hasonló tágas négyajtósok voltak a legnépszerűbb személyautók. A Suzuki korábban Daewoo modellek átvételével igyekezett kielégíteni az igényeket, kevés sikerrel: a Suzuki Verona - a Daewoo Evanda Suzuki jelvénnyel - azonban nem volt elég megbízható és igényes kivitelű, ezért döntött a cégvezetés egy saját tervezésű és gyártású szedán kifejlesztéséről. Ez lett volna a Kizashi, ám most úgy néz ki, a Suzuki jobban jár, ha inkább kisautói amerikai bevezetésével próbálkozik, hiszen ez az egyetlen kategória az Egyesült Államokban, amely iránt töretlenül növekszik az igény.

A Hondához hasonlóan a Suzuki is nagyobb bajban van, mint a legtöbb konkurens autógyártó, mivel másik üzletáguk, a motorkerékpár-gyártás még gyorsabb visszaeséssel reagált a válságra, mint az autóipar, így hírtelen drasztikusan nőttek a költségeik.