Opel Ampera, az európai Chevy Volt

2009.01.27. 11:20

A General Motors nem kíméli magát: szinte futószalagon készítik a tanulmányautókat a Chevrolet Volt hajtáslánca köré. Detroitban a Cadillac Converj demonstrálta a GM környezetbarát fejlesztéseit, a márciusi Genfi Autószalonra pedig egy Opel-jelvényes konnektoros hibriddel készül a cég.

Az Opel Ampera első gyári vázlata alapján úgy néz ki, a GM formatervezői ezúttal nem hajszolták agyon magukat: lényegében megtartották a Chevrolet Volt alapformáját, és szabtak rá néhány új burkolólemezt. Itt is találkozhatunk a korábbi Opel tanulmányokról már ismerős, bumerángforma első lámpa - első légbeömlő együttessel, és úgy néz ki, az autó oldalán is felbukkan néhány új részlet: az ablakok krómkeretet kapnak, és az ajtókon is felbukkan egy határozott, vízszintes él. Ugyanakkor a tető jellegzetes íve gyakorlatilag változatlanul kerül át a Voltról, és a műszaki alapokon sem változtattak, így a két modell közti rokonság könnyen felismerhető.

A Chevrolet Voltról a GM már mint kész szériamodellről beszél - bár a gyártás beindítására még csaknem két évet várnunk kell - és korábban már azt is megszellőztették, hogy a típus európai változata is fejlesztés alatt áll. Egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha az Amperáról kiderülne, hogy ez utóbbi modell prototípusa, amely néhány apróságtól eltekintve lényegében változatlan formában kerülne gyártásba a következő évtized elején.

Európában elvileg még nagyobb sikerre számíthat a GM elektromos-benzines hajtásrendszere, mint Észak-Amerikában, hiszen itt jóval kisebb távolságokat tesz meg egy átlagos sofőr naponta. A legtöbb felhasználó a hétköznapokban gyakorlatilag villanyautóként használhatná az Amperát, hiszen a legtöbben nem autóznak többet egy nap 60 kilométernél, azaz a belső égésű motort be sem kell indítani, ha a Li-ion akkumulátort minden éjjel rendesen feltöltik.

Épp ezért a GM Európában hasonló sikert vár az Amperától, mint Észak-Amerikában a Volttól, bár ehhez ésszerű árképzésre, és az itteni elvárásoknak megfelelő gyártási minőségre is szükség lenne, ami a cégnek sokszor a hagyományos modellek esetében sem jön össze tökéletesen.