Két új turbómotor a Renault-tól

2009.01.27. 15:51

Talán már a Genfi Autószalonon bemutatkozhat a TCe motorsorozat két újabb tagja, az 1,6 és az 1,8 literes.

Míg a legtöbb autógyártó benzines turbómotorjait csupán egy-két motorblokkra építi, és a feltöltés paramétereinek változtatásával állít elő kisebb és nagyobb teljesítményű változatokat, addig a Renault egy másik utat választott. Szinte az összes motorjukhoz turbófeltöltőt illesztenek az apró 1,2 literestől a 2 literesig, most pedig egy 1,6 és egy 1,8 literes négyhengeres bemutatására készülnek. A kisebbik motor a Nissan négyhengeresén alapszik, és a teljesítménye a feltöltésnek köszönhetően 156 lóerő lesz. Állítólag ez a motor váltja majd a kétliteres szívómotorokat a Renault teljes palettáján, így idővel bekerül az új Mégane-ba, a modellfrissítés után a Clióba, a Scenic harmadik generációjába és a Lagunába is.

Az 1,8 literes TCe motorról egyelőre még kevesebbet tudunk, bár állítólag ezt szánják a későbbiekben a Renault sportos csúcsmodelljeibe. A legfrissebb hírek szerint ez kerülhet a Mégane RS változatába, méghozzá félelmetes, 250 lóerős teljesítménnyel, de később az 1,8 literes turbómotor kevésbé kiélezett kiviteleivel válthatják fel a kétliteres, 180 lóerős TCe motort is a Mégane és a Laguna egyes változataiban.

Úgy néz ki, Európában lassanként mindenki behódol a turbó-divatnak, hiszen a feltöltő alkalmazásával erősebb, tisztább üzemű, mégis takarékosabb autók építhetők, mint a nagyobb hengerűrtartalmú, de azonos teljesítményű szívómotorokkal. A Renault, az 1970-es és '80-as évek turbódivatjának egyik élharcosa most talán egy picivel lassabban reagált, mint a konkurencia, de úgy néz ki, viszonylag hamar ledolgozhatja a lemaradását, sőt, hamarosan többféle benzines, turbófeltöltéses motort kínál majd, mint bármelyik vetélytársa.