Újraélesztik a Citroën DS-t

2009.02.03. 12:14

A francia autóipar sok érdekességgel rukkolt már elő, van azonban két olyan, sokak által istenített modell, amely egyenesen kultusszá vált. Az egyik a 2CV, a kacsa, avagy dösövó (deux chevaux – magyarul: két ló), ahogy a franciák hívják, a másik az istennő, a DS. Lehet dörzsölgetni a tenyereket, ez utóbbi vissza fog térni.

A Citroën 90. születésnapja alkalmából teljes brandújító kampányba kezd. Terveik között szerepel, hogy kereskedéseiket és szolgáltatásaikat még jobbá, még hatékonyabbá tegyék. A kampány részeként újraélesztik a DS nevet: egy prémium kategóriás vagy legalábbis a prémium kategóriához nagyon közel álló modellcsaládot szeretnének bemutatni a jövőben.

Az első koncepciót a Genfi Autókiállításon csodálhatjuk majd meg, a DS3 nevet viselő kisautó forgalmazását már 2010 első felében meg szeretnék kezdeni. Az alsó-középkategóriás DS4 várhatóan 2011-ben lesz kapható, míg a középkategóriás DS5 legkorábban csak a 2011-es év végén kerülhet a szalonokba.

Első ránézésre úgy tűnik, a Citroën semmi mást nem tesz, csak kicseréli az eljövendő modelleken a C betűt a jól csengő DS-re, de a gyártó azt állítja, hogy az új néven futó modellek nemcsak merőben új, feltűnő dizájnjukkal kínálnak majd többet a C sorozatnál, de felszereltség és kényelem terén is felülmúlják majd az aktuális modelleket.