Anteros Coupé és Roadster: Corvette estélyiben

2009.02.05. 12:17

A Corvette soha nem tartozott az operába járós sportkocsik közé. Sokkal otthonosabban mozog a versenypályákon, vagy a kaliforniai országúton, mint valódi kultúrkörnyezetben, de egy kis amerikai cég azoknak is kínál megoldást, akik szmokingban használnák az ős-amerikai technikát.

Az n2a Motors nevű cég már évekkel ezelőtt bemutatott egy prototípust Anteros GT néven, mostanra pedig elkészült a végleges, gyártásra kész sportkocsi, méghozzá rögtön kétféle kivitelben: a sportkocsi kapható vászontetős roadster, és merevtetős kupé kivitelben is. A formaterven igazítottak egy keveset a prototípus óta, de az európai stílus maradt: az Anteros Coupé és Roadster modellekről első látásra klasszikus olasz vagy brit sportkocsik juthatnak az eszünkbe. A kidolgozás minősége is ennek megfelelő: a belső teret vajpuha, drappos árnyalatú bőr borítja mindenütt.

A két változat nem csak külsőre tér el egymástól: a Roadster a Corvette 6,2 literes, 430 lóerős széria-motorját kapja meg - nagyjából ugyanarra is képes, mint a GM sportkocsijának alapváltozata - a Coupéba viszont jóval brutálisabb V8-as is kerülhet. Az n2a egy ismert amerikai tuningcégtől, a Lingenfeltertől vásárolja a Corvette Z06 hétliteresén alapuló, átdolgozott nyolchengerest, amely 630 lóerős, így a leggyorsabb szupersportkocsikéhoz hasonló menetteljesítményeket biztosít az Anteros Coupé számára.

Az elegáns Corvette-átiratok persze jóval drágábbak is, mint a GM sportkocsija: a kupé ára 149 500 dollár, azaz bő háromszor annyi, mint az alapkivitelű Corvette-é, a roadtserért 154 500 dollárt kérnek, a Z06-os alapú kupé pedig 176 500 dollárba kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.