Maxximus G-Force: 1600 lóerővel, utcára

2009.02.13. 12:08

A Bugatti kiengedte a szellemet a palackból, és visszagyömöszölni már nem lehet: újabb és újabb autók épülnek a közúti járművek sebességi világrekordjának megjavítására.

A legújabb jelentkező a világ leggyorsabb utcai autójának címére a Maxximus G-Force: egy értelmetlenül erős versenyautó, amely valahogy mégis rendszámot kapott. Lényegében nem is önálló konstrukció, csupán az Ultima GTR sportkocsi kissé átdolgozott változata több mint kétszeres teljesítményű motorral. A tervező, David B. McMahan nem véletlenül választotta az Ultimát, ennek a vázában ugyanis bőven elegendő tartalék rejtőzik az erősebb motor kiszolgálásához, és aerodinamikai szempontból is közel áll a tökéleteshez: a légellenállása alacsony, és nem termel felhajtóerőt. 400 km/h felett pedig kevés ezeknél fontosabb szempont van. Az autót ugyanis egy 7 literes, két turbófeltöltős, amerikai eredetű V8-as hajtja, amely 1600 lóerőt szabadíthat a hátsó kerekekre. Veszélyes kombináció - itt egy padlógáz bármilyen, közúton előforduló sebességnél elpörgő kerekeket eredményez -, de rekorddöntéshez kívánni sem lehet jobbat.

Eddig az Ultima GTR gyorsulás-lassulási rekordjait döntögették az autóval, amely 100 km/h-ra 2,1, 160-ra pedig 4,54 másodperc alatt gyorsul. Ráadásul 14 hüvelykes féktárcsái és hatdugattyús féknyergei vannak, így 0-ról 160 km/h-ra gyorsulni, majd újra állóra fékezni 8,861 másodperc alatt sikerült vele. Ezzel gyorsulásban és lassulásban együtt világelsőnek számít már most is, de úgy tudjuk, a célok között szerepel az utcai autók sebességi világrekordjának megdöntése is, amire megfelelő áttételezéssel simán képes lehet a típus: hevenyészett számításaink szerint akár a 470 km/h-s határt is átlépheti, ha elég hosszú pálya áll a rendelkezésére.