Audi TT RS: öt henger, turbó, négykerék-hajtás

2009.02.23. 10:09

Újabb fotók és adatok szivárogtak ki az egy hét múlva esedékes genfi bemutató előtt az Audi TT új csúcsváltozatáról.


Galéria - kattintson a képre

Most már kétség sem fér hozzá, hogy az Audinál vadonatúj sportmotor készült a TT RS számára. Annak idején, bő 30 éve az Audi volt az öthengeres motorok prófétája, és most visszatérnek ehhez az elrendezéshez a TT RS 2,5 literes turbómotorjával. A hengerek számán kívül azonban semmi nem emlékeztet az egykori Audi motorokra: az új szerkezet közvetlen befecskendezéses, keresztben építik be, és erősebb, mint bármelyik, utcai modellekben használt elődje. A 340 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 450 Nm. A teljesítmény maradéktalan átvitelét hatsebességes kézi váltó és állandó összkerék-hajtás szolgálja, így a legerősebb TT akár 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-s sebességet, és csak az elektronikus korlátozás gátolja meg, hogy túllépje a 250 km/h-s sebességet.


Galéria - kattintson a képre

A korábbi részletfotókon már megmutatott látványos külsőségeken - az óriási első légbeömlőkön, illetve a feltűnő hátsó légterelőn és a lökhárító alján kialakított diffúzoron - kívül hatékonyabb fékrendszer, áthangolt futómű és a fizikai korlátokhoz még közelebb beavatkozó menetstabilizáló elektronika határozza meg a TT RS karakterét. Belül magas oldalú, bőr kárpitozású sportülések, és a mindenütt felbukkanó fém díszítőelemek hivatottak sportos hangulatot teremteni.

Most már az is biztos, hogy az RS szériamodell, amely kupé és roadster karosszériával egyaránt elérhető lesz. Európában a második negyedév során kezdik meg a forgalmazást.