Középső légzsákot fejlesztett ki a Toyota

2009.03.11. 15:47

Egymástól védi a hátul utazókat a japánok új fejlesztése, ha ott épp csak ketten ülnek.

A légzsák-variációknak manapság már se szeri, se száma. A két első légzsákon túl ma már elterjedtek az oldal- és függönylégzsákok, de létezik térdlégzsák és hátsóablak-légzsák is. A Toyota azonban egy újabb lehetőséget talált a lufitechnológia alkalmazására: a hátsó középlégzsákot. A tetőbe épített szerkezet a japánok szerint hatékonyan akadályozza meg, hogy az utasok egy baleset során egymásnak ütközve sérüljenek meg. A legtöbb autó, amelyben egy ilyen szerkezetnek létjogosultsága lehet, persze ötszemélyes - legalábbis papíron - így a japán mérnökök az ülésbe épített szenzorral figyelik, hogy ül-e valaki középen, így a légzsák csak akkor lép működésbe, ha éppen üres az ötödik hely.

A Toyota állítólag még az idén beépíti a szerkezetet egyik japán belpiaci modelljébe, de több mint valószínű, hogy a későbbiekben az export-típusokban is felbukkan az új biztonsági berendezés.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.