Ssangyong C200 közel a szériagyártáshoz

2009.03.18. 10:34

Végre egy korszerű, elfogadható külsejű szabadidő-autón dolgoznak a Ssangyong mérnökei. Gyártás is lesz, ha a koreai autógyártó kihúzza addig.

Tavaly ősszel, Párizsban már kiállították a C200-as egyik első prototípusát , még az eredeti Giugiaro formatervvel: egy picit ugyan hosszú volt az orra, de a korábbi rémségeknél így is sokkal barátságosabbnak tűnt. Az idei Szöuli Autószalonon már egy házon belül áttervezett változatot láthatunk, rövidebb, arányosabb, bár feltűnően Audi-szerű orr-résszel, C200 Eco Concept néven. Még ez is prototípus, de úgy tudjuk, már alig különbözik a sorozatgyártásra szánt változattól. Talán a lámpák, és a hűtőrács helyén terpeszkedő tömör műanyag elem még változik, de a forma már közelít a véglegeshez, és lassan a műszaki tartalom is végleges formát ölt.

A C200 épp korszerű technikája miatt olyan fontos a Ssangyong számára. Végre a koreai gyártónál is belátták, hogy különálló alvázkerettel ugyan masszívabb terepjáró építhető, de ma már alig akad olyan vásárló, aki szabadidő-autójával nagy dagonyázásokra vágyik. Az új modell ezért önhordó karosszériát kapott, személyautókra jellemző futómű-beállításokkal, azaz jóval könnyebb és stabilabb lesz épített utakon, mint az Actyon- Kyron- Rexton szentháromság. A tanulmányban ráadásul a korszerűnek tűnő, 2 literes és 175 lóerős turbódízel motor mellett kisegítő villanymotor is dolgozik, bár az az érzésünk, a végleges modellből a hibrid hajtás egyelőre hiányozni fog.

A Ssangyong új modelljét a Toyota RAV4, a Honda CR-V és a VW Tiguan ellenfelének szánják, és egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy egyes piacokon - például Kínában, ahol egyetlen autógyártónak sincsen igazán nagy múltja - valóban népszerűvé is válhat. Európában viszont még meg kell küzdenie az előítéletekkel, amelyek a korábbi modellek kapcsán halmozódtak fel, és bizonyítania kell a vásárlóknak, hogy a Ssangyong márkanév már nem egyenlő az elavult technikájú, és ijesztő külsejű terepjárókkal.