A GM lemond V6-os dízelmotorjáról

2009.03.27. 12:49

Évekkel ezelőtt beharangozták, mégsem készül el a 2,9 literes, 250 lóerős dízelmotor, amelyet a VM Motori fejlesztett ki a General Motors számára.

A hathengeres turbódízelt eredetileg a CTS, STS és SRX modellek Európában forgalmazott változataiba is be szerették volna építeni, sőt, szóba került, hogy az Opel Insignia és a Saab két bemutatásra váró modellje, a 9-4X és az új 9-5-ös is megkapja a korszerű motort. Most azonban úgy néz ki, talán a gyártása sem indul be, mivel a Cadillac és az Opel is lemondott róla. A Cadillac európai forgalmazása eleve halott ügynek tűnik: csupán néhány ezer autó fogyott évente, így nem csoda, ha a GM jelenlegi gazdasági helyzetében inkább felfüggeszti az Európának szánt típusváltozatok fejlesztését, bár egyelőre a kivonulás sem szerepel a terveik közt. Ráadásul egyre kisebb az érdeklődés a nagy dízelmotorok iránt, aki tudja, hatékonyabb, négyhengeres, ikerturbós motorokkal szereli fel legerősebb dízel-típusait, így nem csoda, ha az Opel sem kérte a V6-ost. A Saab viszont, amelynek e pillanatban a túlélése is kérdéses, önmagában aligha vállalja a gyártás beindításával járó költségeket.

Mindez valószínűleg oda vezet, hogy a VM Motori gyakorlatilag kész dízelmotorja történelemmé válik, még mielőtt bárki kipróbálhatta volna, hogy valójában hogy sikerült.