Visszatér a McLaren F1 szupersportkocsi?

2009.04.02. 09:48

A bemutatás előtt álló P11 csak a kezdet: a McLaren legalább két másik típus bevetését tervezi a következő évtized közepéig.

Az első új utcai McLaren, amelyet jelenleg P11-esként emlegetnek, a Ferrari F430-as és a Lamborghini Gallardo babérjaira tör, és a majdani kínálat gerincét alkotja majd, de nem ez az egyetlen sportautó a cég terveiben. A legújabb hírek szerint már megkezdték egy kompromisszumok nélküli típus kifejlesztését, amely az F1 hagyományait követve a Koenigsegg és a Bugatti közvetlen ellenfele lesz. Az autót a McLaren új főtervezője, Frank Stephenson említette egy interjú során, mondván, hogy az már teljes egészében az ő elképzelései szerint készül majd, és a tervezésénél nem lesz korlátok közé szorítva az alkotógárda, mint a P11 esetében. Ez alighanem azt jelenti, hogy igen kis példányszámban gyártják majd a típust, és az árának is csak a képzelet szab majd határt. Azon sem lepődnénk meg, ha kiderülne, hogy a McLaren még a Bugatti által kirobbantott végsebesség-versenybe is beszáll vele.

Egy ilyen csúcsmodell persze inkább csak presztízsépítésre alkalmas, megélni nemigen lehetne belőle, szemben a harmadik utcai McLarennel, a P8-assal, amelynek a tervein Stephenson és csapata szintén elkezdett már dolgozni. Ez lesz a legolcsóbb McLaren, amellyel a Porsche 911-es és az Audi R8 kategóriáját célozzák meg a britek, így ez hozhatja a nyereség zömét is. A tervek szerint évente nagyjából 1000 P11-es, és 3000 P8-as készül majd Wokingban, míg az F1-es utódjából legfeljebb néhány tucatot gyárthatnak, az igényeknek megfelelően.

Bár a McLaren utcai modelljeiről egyelőre keveset tudunk, annyi már most biztosnak látszik, hogy a mechanikus alkatrészek egy jelentős részét a Mercedestől szerzik be hozzájuk. A P11-be szánt V8-as továbbfejlesztésére, és egyes alkatrészeinek gyártására a Cosworth cég egykori utcai motorfejlesztő részlegét szerződtették, amely jelenleg épp a német Mahle tulajdona. Innen érkeznek majd az új hengerfejek, dugattyúk és más alkatrészek, amelyek révén az AMG amúgy sem gyenge, 6208 köbcentis nyolchengerese akár további 100-150 lóerővel is erősebbé válhat.