Nismo 370Z: habkönnyű gyári tuning

2009.04.08. 13:51

Csupa apró átalakítást végeztek a Nissan új sportkocsiján a gyári tuningcég szakemberei, a munkájuk mégsem tűnik feleslegesnek.

Egy tuningcsomag akkor lehet igazán sikeres, ha az eredménye látványos, de megfizethető, és nem csapja agyon az alapmodell harmóniáját. Ezt az egyensúlyt próbálták megtalálni a Nismo szakemberei is, érzésünk szerint sikerrel. A 3,7 literes motorhoz alig nyúltak, de így is sikerült a teljesítményét 332-ről 350 lóerőre emelni. Egyelőre nem árulták el, hogy ez számszerűen mire elegendő, de ekkora teljesítménytöbblet már épp érzékelhető. Ugyanez áll a futóműre is: valamivel feszesebbre hangolták, és a 19 hüvelykes fenikre szerelt, elöl 245/40-es, hátul pedig 285/35-ös gumiabroncsok is segítenek közvetlenebbé tenni az autó reakcióit, de azért betonkemény versenyfutóműről szó sincs.

A Nismo Z legvonzóbb tulajdonsága azonban nem a motor, vagy a futómű új karaktere, hanem az átdolgozott karosszéria. Csupán a lökhárítókat cserélték le, és a csomagtérfedélre szereltek egy nagyobb légterelőt, de az autó fellépését ennyivel is sikerült teljesen megváltoztatni. Az orra hosszabb lett, és a sárvédőívekből kinövő bordák csak tovább erősítik az érzést, az első légbeömlő viszont egyszerűbb kialakítású, így elölről nézve áramvonalasabbnak látszik a Nismo Z. Hátul épp fordítva: a lökhárítóban kialakított óriási diffúzor és a hátsó spoiler ziláltabb külsőt kölcsönöz a farrésznek - ugyanakkor mindkét megoldás hatékonyan növeli a hátsó tengelyre jutó leszorítóerőt, így hatékonyan növelik a stabilitást nagy sebességnél.

Igazán nem valószínű, hogy a tuningcsomag gyökeresen megváltoztatná a 370Z alapvető tulajdonságait, de alkalmasnak tűnik rá, hogy komolyabb sportkocsinak láttassa, méghozzá úgy, hogy egy szemernyit sem ront az eredeti összhangon - nem csodálkoznánk rajta, ha a vásárlók egy jelentős része eleve így rendelné meg a típust.