Frissítik a Mercedes S osztályt

2009.04.08. 15:09

Sok új elektronikus segítség, még több LED, és egy új hibrid változat - ezek az átdolgozott S osztály legfontosabb újításai.

A Mercedes csúcsmodellje réginek semmiképp nem nevezhető, hisz csupán három és fél éve van a piacon, de talán az új hetes BMW megjelenése miatt már most átesik egy komolyabb átalakításon. Talán még pontosabb az aktualizálás kifejezés, hiszen lényegében a megjelenése óta megjelent újdonságokat lapátolták bele a mérnökök - a legtöbb ilyennel az E osztályban már találkozhattunk is. Az S osztály megkapja például a vakítást megakadályozó új fényszóró-szabályzó elektronikát, amely lejjebb világít, ha az ellenkező irányból másik autó közeledik, de sávelhagyás-gátlót, oldalszél-kiegyenlítő funkciót, automatikusan vészfékező Pre-Safe rendszert és a sofőr fáradtságára figyelmeztető készüléket is beépítenek az autóba. Az S osztály eddig is az értelmes és értelmetlen elektronikák tárháza volt, és úgy tűnik, a Mercedes presztízskérdést csinál belőle, hogy továbbra is a csúcsmodell tartalmazza a legtöbb ilyen eszközt.

Valamivel nagyobb újdonság, hogy a modellfrissítéssel párhuzamosan jelenik meg az S400 BlueHybrid, az első sorozatgyártású benzin-elektromos Mercedes, és az első olyan szériamodell, amelybe már Li-ion akkumulátor kerül. Az autót korábban, tanulmányként már megismerhettük : egy 3,5 literes, 272 lóerős V6-os benzinmotor és egy 20 lóerős villanymotor hajtja, az átlagfogyasztása 7,9 liter 100 kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig átlag 190 g/km. Ahogy az adatokból is látszik, ismét egy alibi-hibridről van szó, amely - hasonlóan a Lexus benzin-elektromos típusaihoz - abszolút értelemben sem takarékosnak, sem tisztának nem nevezhető jó szívvel, bár kétségtelenül jobb, mint egy V12-es luxusmodell.

A karosszéria átalakításába aligha szakadtak bele a Mercedes formatervezői: lényegében csak a lökhárítókat rajzolták át egy kissé, és teletömték az összes világítótestet LED-ekkel. Fénykibocsátó diódák kerültek a tükrökbe, az első lökhárítókba, a hátsó lámpákba, és a fényszórók peremére az indexek és a helyzetjelzők helyére is. A megoldás kétségtelen előnye, hogy a LED-ek kevesebbet fogyasztanak, és ritkábban mennek tönkre, mint a hagyományos izzók, de az az érzésünk, a Mercedesnél ez volt a legutolsó szempont, amikor a változtatás mellett döntöttek. Alighanem lényegesebb volt, hogy a konkurenciánál már korábban elkezdték szélesebb körben alkalmazni a LED-es lámpákat.

A megújult S osztályt - különösen nappali fényben - nem könnyű megkülönböztetni a korábbi változattól, de ez nem is feltétlenül baj: a stuttgarti bálna még ma sem hat elavultnak, és a most végrehajtott frissítésekkel jó esélye van rá, hogy sikeresen szerepeljen a 4-5 éven belül esedékes következő modellváltásig.