Lassú beetetés: vázlatok a Mercedes SLS-ről

2009.04.09. 13:02

A Mercedes minden eszközt bevet, hogy felkeltse az érdeklődést következő sportkocsija iránt. Az SLR-t felváltó modellről most vázlatokat, és belső téri fotókat mutatnak, előkészítendő a szeptemberi bemutatót.

Az SLR hipermodern vonalvezetése nemigen vált be, így a Mercedesnél most a múltidézéssel próbálkoznak - legalábbis erre utal a két vázlat. A rajzokról annyi egyértelműen kiderül, hogy az legendás 300SL karakterével próbálják felruházni az SLS-t. Az ajtók felfelé nyílnak, a tető, és az autó fara hátrafelé erősen elkeskenyedik, az első kerekek mögött feltűnik a jellegzetes, háromfelé osztott kopoltyú, elöl pedig az ős-SL széles hűtőrácsa köszön levesestányérnyi csillaggal a közepén.

A technika és a kivitelezés persze megfelel a kor színvonalának, ahogy ez a belső tér kialakításából is látszik. A műszerfal formájával ugyan igyekeztek visszaadni az 50-es évek legendás sportkocsijának hangulatát - erre utal a régi vágású, kettős csőműszer, a krómkeretes légbeömlők és a pilótavizsgát feltételező gombhalmaz - de a kormány a manapság szokásos légzsákos kivitel, és a műszerek között, illetve a középkonzol felett is képernyőket helyeztek el a fontosabb adatok közlésére.

Az SLS-t sportosabbnak, feszesebbnek ígérik, mint amilyen az SLR volt, és talán így is lesz, de úgy tűnik, az új sportkocsiba is automata váltó kerül. A széles fogantyú egy kissé illúzióromboló a középkonzolon, de állítólag nem egy régimódi, olajkavargatós automatához kapcsolódik, hanem egy vadonatúj, hétsebességes, dupla kuplungos szerkezethez, amelyet persze a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathatnak a majdani tulajdonosok. Az SLS-be állítólag a 6,2 literes AMG V8-as valaha volt legerősebb változata kerül. Úgy tudjuk, a teljesítménye 565 lóerő körül lesz, és a fordulatszámmérő skálázása szerint 7500-as percenkénti fordulatszámig pörgethető.

Az új Mercedes szupersportkocsit várhatóan az idei Frankfurti Autószalonon, szeptember folyamán mutatják meg először a nagyközönségnek, de a fejlesztéssel még nem végeztek Stuttgartban, így a gyártás valószínűleg csak 2012-ben indul. Egy-egy példány ára becslések szerint 150 ezer euró lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.