Újra támad a Renault Clio II

2009.04.15. 15:55

Bemutatták a Renault kisautó előző generációjának felújított változatát. Ahogy a Peugeot a 206-ost, a Renault is tovább árusítja az előző Cliót, hisz valójában nem tudta kiváltani a régi modellt. A Twingo bő 20 centivel rövidebb, a Clio III majdnem ugyanennyivel hosszabb, a Modus pedig, ami méretben stimmelne, jóval drágább, így a régi Clio egyelőre marad, Campus néven.

A Renault persze igazított egy keveset az autón - új lökhárítókat és hűtőrácsot készítettek hozzá, illetve változtattak az első lámpák burkolatán - de a lényeg nem változott: a Campus ugyanaz az autó, amelyet 11 éve mutattak be a Genfi Autószalonon. A motorválaszték négy, unalomig ismert négyhengeresből áll: egy 1,2 literes, 8 szelepes, 60 lóerős benzinesből, ugyanennek a motornak a 16 szelepes, 75 lovas változatából, valamint az 1,5 literes dCi dízel 65 és 85 lóerős kiviteléből. A gyengébbik benzinmotorból készítenek gázüzemű kivitelt is, amely átlagban 126 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát ki. A régi Cliót elsősorban Franciaországban és Olaszországban keresik, de Algériában, Németországban és Spanyolországban is egész tűrhetően fogy - a Renault szerint a Clio III 2005-ös bemutatása óta 400 ezer példányt adtak el, és nyilván hasonló keresletre számítanak a következő két-három évben is, amíg még piacon lehet tartani a típust.

Jelenleg az európai gyártók közül a Renault csoportnak van a legnagyobb, és legáttekinthetetlenebb kisautó-kínálata. A Twingo, a régi és az új Clio, a kétféle karosszériával forgalmazott Modus és a lépcsős hátú Thalia mellett kapható még a teljes Dacia kínálat - a Logan szedán, kombi és pick-up karosszériával, illetve az ötajtós Sandero - sőt, ha a teljes cégcsoportot nézzük, ide számítható még a Nissan Micra és a Nissan Note is, mint házon belüli konkurencia. Elképzelhető persze, hogy a Renaultnak megéri ez a kissé kaotikus sokszínűség, amellyel végül is a vásárlók választási lehetősége is csak bővebb lesz, de az az érzésünk, a francia cég jobban járna, ha lassanként a kínálat egyszerűsítésébe kezdene.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.