Yema F99: nem Subaru, Austin

2009.05.12. 11:32

A kínai autóipar eddig is a guruló múmiák paradicsoma volt: készül Citroën ZX és első generációs Seat Toledo alapú modell, de a Yema F99-es ezek mellett is meglepetés.

Ami első pillantásra feltűnhet, az a kísérteties hasonlóság a Subaru Forester második generációjával. Ez alapján azt is gondolhatnánk, hogy egyszerűen megvették a nemrégiben kifuttatott japán típus gyártósorait, de erről szó sincs: egyszerűen csak kellett egy korszerűbb formaterv a Yema által gyártott őskövületnek. A képeken is feltűnő, hogy az autó hátsó része rövidebb, a tengelytávja viszont hosszabb, mint a japán példaképé, aminek az az elsődleges oka, hogy az F99 az Austin Montego padlólemezére épül. Az eredeti Montego 1984-től 1995-ig készült Nagy-Britanniában, aztán az egyik gyártósor Kínába került, előbb az Etsong, majd a FAW használta, most pedig a Yema próbál bele új életet lehetni.

Az eredeti Montegóból persze jórészt csak a belső tartóelemek és a futómű egyes részei maradtak meg, a hajtáslánc már japán eredetű: Kínában gyártott, 1,5 literes négyhengeres Toyota motor kerül az autóba. Mivel a Yema még Kínában is apró autógyárnak számít, nincsenek is vérmes elvárásaik az eladásokat illetően: évente összesen 5000 autó eladását tervezik, ami a milliárdos lakosságú országban egyáltalán nem tűnik lehetetlen küldetésnek.