A Nissanhoz és a ToyotáhozA hasonlóan a Mazda is veszteséggel zárta a márciussal záruló 2008-2009-es pénzügyi évet.
A japán gyártó 71,49 milliárd jenes, azaz átszámítva kb. 541 millió eurós negatív eredményt produkált, ami a cég méreteihez viszonyítva hasonló visszaesést jelent, mint a többi japán gyártó esetében. A Mazda vezetésének ennek ellenére még nincs oka komolyan aggódni, hiszen a cég az évtized első felében nyereségesen működött - tavaly például 91 milliárd jen volt a tiszta profit - így egyelőre bőven vannak még tartalékok a cég kasszájában. Ha minden a cég előrejelzései szerint alakul, akkor ezekre szükség is lesz, hiszen még a 2009-2010-es évre is 50 milliárd jenes veszteséget jósol magának a vállalat, figyelembe véve az autók iránti kereslet várható alakulását.
A japán gyártók többségéhez hasonlóan a Mazda sem csak az alacsony keresletnek köszönheti veszteségeit, de a helyi gyártás is komoly problémát jelent, mivel így a jen viszonylag magas árfolyama is negatív irányban befolyásolja a pénzügyi eredményeket. Úgy néz ki, egyelőre a japán autógyártók egyike sem számít gyors javulásra: ha a becsléseik helytállóak, 2009 vége előtt biztosan nem kezd javulni az autóipar általános helyzete.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!