Jön a közvetlen befecskendezéses Wankel

2009.05.26. 12:59

A bolygódugattyús motorokban ugyan már rég nem hiszünk igazán , de a Mazdánál azért folytatódik a fejlesztésük: a japán gyártó szabadalmi oltalmat kért és kapott egy közvetlen befecskendezéses változatra.

A japán tervezők elsősorban jobb égéskontrollt, és ezen keresztül a motor fogyasztásának csökkenését, és a teljesítmény növekedését várják a megoldástól. A közvetlen befecskendezés várhatóan a Renesis motor következő, nagyobb hengerűrtartalmú változatában bukkan fel először. Az 1,6 literes össz-kamratérfogatű 16X motort úgy másfél éve, a Taiki tanulmányban mutatták meg először a közönségenk, de azon kívül, hogy erősebb és takarékosabb lesz az RX-8 1,3 literes motorjánál, többet egyelőre nem árultak el róla. Ugyanakkor évek óta hallani egy új, kétajtós Mazda sportkocsiról - ha valóban elkészül, alighanem ebbe kerül majd be az új kéttárcsás motor.

Egyelőre nehéz volna megjósolni, hogy a Wankel-motornak valójában lehet-e jövője, de egyelőre inkább a nemleges válasz tűnik valószínűbbnek. A bolygódugattyús motorok legnagyobb hátránya ugyanis a mai napig a magas fogyasztás, ugyanakkor mostanra Európában és Észak-Amerikában is egyre inkább az autók átlagfogyasztásának csökkentésére helyezik a hangsúlyt a törvényalkotók. Így ha nem sikerül ezen a téren drasztikus előrelépést tenniük a japán mérnököknek, akkor a kétüteműekhez hasonlóan a Wankel-motorok is kihalhatnak az autókból - ezúttal végérvényesen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.