A leggyorsabb Citroën Kacsa, Ferrari szívvel

2009.05.27. 11:10

Az őrült versenyfurgont egy kis olasz vállalkozás, a Nimik ütötte össze 1500 órányi kemény munkával. A végeredmény hajmeresztő: egy áruszállítónak látszó tárgy felhajtható ablakokkal és 380 lóerővel.

A készítők vonzódása a Citroën márkához nem véletlen: a Nimik egyebek közt versenyez is egy Citroën C2 Super 1600-assal, de amikor felmerült az ötlet, hogy csinálni kellene egy igazán gyors Kacsát, mégis a jól bevált hazai technikához nyúltak. Az alapokat egy karosszériájától megfosztott Ferrari F355-ös adta: a vázszerkezet, a futómű, a kormánymű, a fékek, és persze a 3,5 literes V8-as motor egy az egyben az olasz paripából érkezett - erre szabtak az apró műhelyben egy kiegészítő csővázat, és a 2CV Furgonette itt-ott kiszélesített karosszéria-elemeit. A végeredmény inkább csak messziről emlékeztet a lassú és billegős francia áruszállítóra, közelről már feltűnik a széles orr, a középmotort levegőztető hatalmas kopoltyúk, és a dobozból kilógó, különálló sárvédővel lefedett hátsó kerekek. Menni persze úgy megy, mint egy Ferrari, és a hangja is olyan, de ettől még meglepő lehet, amikor Porschékat tól le könnyedén az autópálya belső sávjában.

Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a hír blogposztján!

Egy ilyen öszvér persze nem olcsó: a készítői mintegy 180 ezer euróra - átszámítva valamivel több, mint 50 millió forintra - becsülik, de úgy sejtjük, az érzés, amit a sportkocsiba oltott kacsa nyújt, megfizethetetlen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.