Turbós V8-ason dolgozik a Ferrari

2009.05.29. 16:18

A hibrid négykerék-hajtáson kívül egy új ikerturbós motorra is szabadalmi védelmet kért a sportkocsigyártó.

A leírásban meglehetősen általánosan fogalmaz a Ferrari: sportkocsik hajtására alkalmas, belső égésű V motort említ a szöveg, így akár egy V6-osra is ráhúzható lenne a séma, de a rajzon nyolc henger látható, így valószínű, hogy a gyakorlati megvalósítás is ezt az olasz gyártónál már többszörösen is bevált elrendezést követi majd. A vázlatról ezen kívül annyi derül még ki, hogy a két hengersor külön turbófeltöltőt kap, ami jellemzően kisebb turbókésedelmet és egyenletesebb karaktert jelent, mint az egyturbós megoldás.

A pletykák szintjén már korábban is hallhattunk egy 3-3,5 literes V8-asról, 500 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel, mint a jelenleg használt szívómotorok egy lehetséges alternatívájáról, de a legújabb pletykák szerint egyelőre lemondtak erről a megoldásról, így az F430-as őszre várható utódjában 4,6 literes, kb. 520 lóerős, feltöltő nélküli nyolchengeres dolgozik majd. Ugyanakkor nem valószínű, hogy a Ferrari végleg lemondana a turbós motorok bevetéséről, hiszen ezzel a megoldással azonos teljesítmény mellett kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érhető el.

A Ferrari számára nem újdonság a turbófeltöltés, bár már rég nem nyúltak ehhez a megoldáshoz. Utoljára az 1980-as évek második felében fejlesztettek ilyen utcai motorokat: a leghíresebb a 288 GTO és az F40 típusokban használt 2,9 literes biturbó V8-asuk volt, amely az utóbbi típusban 478 lóerő leadására volt képes.