Új Nano változatokon dolgozik a Tata

2009.05.31. 09:26

Az első megrendelések alapján kiderült, hogy Indiában sem a legolcsóbb modellváltozatokat keresi a vásárlók többsége, így a Tatánál újabb változatok kidolgozása mellett döntöttek.

Az indiai gyártó eredetileg arra számított, hogy a Nano legolcsóbb, fapados kivitele lesz a legnépszerűbb, de kiderült, hogy nem így van: csak a megrendelők 20%-a választotta a legegyszerűbb változatot, a többiek a gazdagabban felszerelt modellek közül válogattak. Így a Tata vezetése változtatott a fejlesztési stratégián: újabb motorok és karosszéria-változatok kialakításába fogtak. Úgy tudjuk, az első jelentősebb fejlesztés a dízelmotoros kivitel bemutatása lesz: ebbe a német FEV segítségével kifejlesztett 800 köbcentis, közös nyomócsöves turbódízel kerül, amely elsősorban kivételesen alacsony fogyasztása révén lehet vonzó alternatívája a 624 köbcentis, kéthengeres alapmotornak. A dízelmotoron kívül állítólag leporolták a háromajtós változat megépítésének ötletét is, amit korábban egyszer már elvetettek: úgy tűnik, ez is elkészül néhány éven belül.

Az igazi csúcsváltozat persze az Európába szánt , és 2011-re ígért Nano lesz, bő háromszoros áron az alapkivitelhez képest, erősebb, háromhengeres benzinmotorral, alufelnikkel, és egyéb kényelmi és biztonsági extrákkal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.