A PSA csoport eddig csak a Citroën Picasso sorozatot vetette be a kompakt egyterűek piacán, de most piacra dobtak egy Peugeot márkajelzésű buszlimuzint is, 5008 jelzéssel.
A Peugeot egyterűje méreteiben és arányaiban leginkább a Citroën Grand Picassóra emlékeztet, de klónozásról túlzás volna beszélni. A műszaki alapok persze azonosak − ezt jelzi az egyforma, 2,73 méteres tengelytáv, és a tetővonal is hasonló −, de a karosszérialemezek teljesen újak. Az 5008-as valamivel rövidebb is, egész pontosan 4,529 méter hosszú, és alacsonyabb − 1,64 méteres −, csak a két autó 1,83 méteres szélessége egyezik meg.
Ahogy a kategóriában már megszokott, a Peugeot új típusa is hétüléses, síkba hajtogatható második és harmadik üléssorral, ráadásul a középső három ülés külön-külön állítható hosszirányban. A csomagtér térfogata öt üléssel, a VDA szabvány szerint 679 és 830 liter között változhat, két üléssel pedig 1754 literes, sík padlójú raktér alakítható ki. Ahogy a PSA-tól már korábban megszokhattuk, idétlen marketingfogásként megadnak egy nem szabványos, úgynevezett víztérfogatot is, ami azt mutatja, mennyi férne el a teret folyadékszerűen kitöltő csomagokból: eszerint legalább 823, legfeljebb 2506 liter fér az autóba.
Az 5008-as formaterve − különösen Peugeot-mércével − meglehetősen átlagosra sikerült: inkább a 3008-assal mutat némi rokonságot, mint a márka személyautóival. Az összkép inkább a korábbi Fordok józanságát hordozza a háromszögletű első lámpákkal és a sematikus orrkialakítással. Ugyanakkor a Peugeot tervezőinek sikerült egy kis sportosságot csempészni a típus külsejébe, ami meglehetősen ritka ebben a kategóriában. Ráadásul a forma egész hatékony is: az alaktényezője 0,29, ami ebben a kategóriában nem rossz érték. Az egyterűt összesen ötféle motorral kínálják majd. A benzines választék 1,6 literes BMW-PSA négyhengeresekből áll: a turbó nélküli 120, a turbós változat 156 lóerős. Ezenkívül 1,6 literes, 110 lóerős, valamint 2 literes, 150 vagy 163 lóerős HDi dízelekkel is elérhető lesz a típus.
A franciák viszonylag gazdag felszereltséggel kínálják az 5008-ast − még néhány érdekesebb megoldás is jutott a listára. Egyebek közt 1,69 négyzetméteres panoráma-tetőablakot, szélvédőre vetítő kijelzőt, követési távolságra figyelmeztető rendszert, csúszós úton is jól működő kipörgésgátlót és automata rögzítőféket is kínálnak az autóhoz. Teljes kiépítésben a multimédia-rendszer is minden igényt kielégít: a hifin és a navigáción kívül első fejtámlákba épített kijelzőket is kínálnak, amelyeken éppúgy lehet filmeket vagy tévéadást nézni, mint videójátékot játszani.
A új modellel kapcsolatban ugyan szinte mindent elárult már a Peugeot, de élőben csak a szeptemberi a Frankfurti Autószalonon találkozhat vele a közönség, igaz, a forgalmazás is megindul még 2009 őszén.