A csődbíróság rábólintott a tervre, így heteken belül megalakulhat az új Chrysler, amelyen a Fiat, a szakszervezetek, valamint a kanadai és az amerikai állam osztozik.
A történet nagyjából az előre elképzelt forgatókönyv szerint zajlik majd, az érdekes inkább az, hogy a csődbíró, bizonyos Arthur Gonzalez végre néven nevezte a gyereket: a Chrysler a Fiat segítsége nélkül halálra volna ítélve. A bíró ennél persze szebben fogalmazott, azt mondta, a kivásárlás egyetlen alternatívája az azonnali felszámolás lett volna, hiszen a detroiti gyártó a Fiat segítsége nélkül többet érne darabokra szedve, mint működőképesen, egy darabban. Az olaszok persze csak a Chrysler legjobb részeit viszik, számos üzem a csődbíróságnál marad eladásra vagy felszámolásra, hogy az ezekből kinyerhető pénzzel legalább a cég adósságának egy kis részét visszafizethessék.
Így még két banánhéj maradt a Chrysler-Fiat házaspár útjában. Az egyik, hogy a Chrysler korábban elutasított mintegy 310 hitelezője megtámadhatja a döntést, és ezzel megakadályozhatja, hogy az autógyártó rövid időn belül ismét működőképessé váljon. A másik, hogy a Fiatnak még több feltételt teljesítenie kell, hogy részvénytöbbséghez jusson a cégen belül - például takarékos autókat és motorokat kell gyártania Észak-Amerikában, és ezeket a Chrysler csatornáin keresztül kell értékesítenie.
A hónap közepéig még a Fiat is kihátrálhat a szerződésből, így az ügy még messze nincs lefutva, de egyre valószínűbb, hogy a Chrysler a Fiat romokból épített világbirodalmának részeként folytathatja.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!