A Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé

2009.06.12. 11:47

A japán cég eddig nem fejlesztett hibrid hajtásláncot, mondván, hogy inkább a belső égésű motorok hatásfokának javítására koncentrálnak. Most azonban úgy tűnik, a Mazdánál is belátták, kénytelenek nekiállni a hibrid-fejlesztésnek, ha nem akarnak teljesen lemaradni a konkurenciától.

"Foglalkozunk a kérdéssel: a kormányzat támogatási rendszere és a legújabb kibocsátási normák miatt egyszerűen muszáj" - mondta a cég ügyvezető alelnöke, Philip Spender az Axela ( Mazda3) japán premierjén. Ugyanakkor az is kiderült, hogy bár a Toyota és a Honda tarol a kizárólag hibridként kínált Priussal és Insighttal, a Mazda nem tervezi, hogy hasonló típust fejleszt. Inkább a nagy mennyiségben gyártott modelljeikbe - a Mazda2-be, a Mazda3-ba, a Mazda6-ba és a CX-7-esbe, esetleg ezek utódaiba - építenek majd benzin-elektromos hajtásláncot, mivel ez a megoldás sokkal olcsóbb. Spender azt ígérte, a 2010-es évek első felében már találkozhatunk az első hibrid Mazdákkal.

A hibrid személyautók gyártását 12-13 éve megkezdte a Toyota és a Honda, de a konkurencia vagy komolyan sem vette a benzin-elektromos autók fejlesztését, vagy csak ígérgetett éveken át. Működő, megvásárolható autókat a két japán cégen kívül alig kínálnak, vagy ha mégis, leginkább nagy méretű, drága luxusautókat és hobbiterepjárókat. Pedig mára egyértelművé vált, hogy a megfizethető árú, hatékonyan működő hibridek iránt van kereslet - csakhogy a Mazdának, és a többi késlekedő gyártónak évtizedes lemaradást kell behoznia, ami nem lesz egyszerű.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.