KERS kerül a következő M5-ös BMW-be?

2009.06.24. 14:08

A Formula 1-es versenyautókból épp eltűnik az energia-visszanyerő készülék , de lehet, hogy az utcán még találkozunk vele néhány év múlva.

Más F1-es csapatokhoz hasonlóan a BMW is sok millió eurót fektetett az idei évre a KERS fejlesztésébe, de kiderült, hogy a motorfék-üzemben mozgási energiát visszanyerő készülék túlsúlyától csak lassabbak lesznek a versenyautók. A német gyártó is kiszedte a szerkezetet saját versenyautóiból, de elképzelhető, hogy mégsem volt teljesen hiábavaló a megtervezése. A legújabb hírek szerint ugyanis már a következő M5-ös BMW-ben helyet kaphat egy nagyon hasonló berendezés, amely néhány másodpercig akár 80-100 lóerővel fokozhatja az autóteljesítményét a gyorsítóképesség fokozása érdekében, méghozzá annak az energiának az újrahasznosításával, amelyet egyébként fékezéskor egyszerűen elfűtött volna a hajtáslánc belső ellenállása.

Az egyelőre csak F10-esként emlegetett új M5-ös egyébként más téren is szakít a hagyományokkal. Az már biztosnak látszik, hogy valamiféle turbómotort építenek bele, csak az nem világoz, hogy milyet. Egyes források szerint az X5 M-ben bemutatott, 4,4 literes, 536 lóerős biturbó V8-as egy az egyben átkerül az új modellbe, mások viszont tudni vélik, hogy ugyanennek a blokknak a bővítésével épp egy 5,5 literes V10-es turbómotort fejlesztenek, amellyel könnyedén 600 lóerő fölé is kúszhat a következő sportszedán teljesítménye.

Az új modell persze még nagyon messze van a bemutatótól: várhatóan jóval a következő ötös BMW bemutatása után jelenhet meg, azaz minimum két évet kell még várni rá.