Új Citroën C3: kicsit már kopaszodik

2009.06.29. 13:15

Gigantikus szélvédővel is kapható lesz, de ezen kívül meglehetősen konzervatív a francia kisautó második generációja.

Az autó külsejéről a korábban kiszivárgott képek alapján már írtunk: sok fantázia nincsen benne, tulajdonképp a régi formát hasznosították újra egy picivel sportosabb vonalvezetéssel. Ami csak a gyári képeken látszik, az a B oszlop vonaláig felhúzott szélvédő, ami ötletnek ugyan nem új - az Opel kínál hasonlót a háromajtós Astrához - de ötajtós autón még nem találkoztunk hasonlóval. A Zenith fantázianevű gigantikus, hajlított üveg érdekes látvány - mintha a C3-as elkezdett volna erősen kopaszodni - de nyilván nem lesz olcsó a cseréje, ha netán kap néhány kavicsot, és nyilván a karosszéria merevségének sem tesz jót, hogy a szokásos első tetőmerevítő elem hátrébb került.

A C3-as tervezőitől most ennyi ötlet tellett: hiába keressük a márkától megszokott, sokszor irracionális, de mindenképp figyelemfelkeltő részleteket, amilyen a fix közepű kormány vagy az áttetsző műszerek. Ez persze aligha véletlen: drága dolog az effajta individualizmus, a cél pedig egy olcsó, nagy tömegeknek eladható típus elkészítése volt. Ahogy már korábban is sejthettük, a C3 egy picit meg is nőtt, hiszen a 206-os helyett a 207-es Peugeot padlólemezét használták hozzá, de a rövid túlnyúlások miatt így is 4 méter alatt maradt. A 3,94 méteres hosszhoz 1,71 méteres szélesség és 1,51 méteres magasság tartozik, ami a korábbinál tágasabb belső teret ígér, ugyanakkor például csökkenteni tudták a fordulókör átmérőjét 10,2 méterre, ami elsősorban városban, szűk helyeken manőverezve jelenthet könnyebbséget.

Úgy néz ki, kezdetben ötféle motorral lesz kapható a C3-as: 1,4 literes 75 és 95 lóerős, illetve 1,6 literes 120 lóerős benzinesekkel, illetve egy 70 és egy 90 lóerős, 1,6 literes dízellel. Az erősebbik dízelmotorral lehet a legjobb az autó szén-dioxid-kibocsátás: állítólag 99 g/km az átlaga. Kisebb motorok is várhatók, de csak évek múlva: ez lesz az egyik első modell, amely megkaphatja a fejlesztés alatt álló ezres, háromhengeres motorcsalád egyes tagjait valamikor a következő évtized elején.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.