Három új Skoda típus a láthatáron

2009.07.09. 12:47

Egy sportos ötajtós kompakttal, egy városi kisautóval és egy olcsó, de termetes szedánnal bővülhet a cseh gyártó kínálata a következő négy-öt évben.

A legérdekesebb terv az Octavia és a Fabia közé érkező csapott hátú ötajtósé. Az Octaviáról már most is nehéz eldönteni, hogy túl nagyra sikerült kompakt, vagy inkább a középkategória egy kisebb képviselője, és a következő generáció várhatóan még tovább nő, így viszont a Skoda gyakorlatilag nem tudna mit kiállítani a Ford Focus vagy az Opel Astra ellen. Ebbe a résbe érkezik 2012 körül egy új, csapott hátú, de sportos karakterű ötajtós típus, amely állítólag már megkapta a cégvezetés jóváhagyását, és épp a fejlesztés kezdeti stádiumánál tart. A típus a Golf padlólemezére épül, és a szokványos Volkswagen motorokat kapja - várhatóan 1,2 és 1,4 literes turbós benzinmotorokkal és 1,2 illetve 1,6 literes turbódízelekkel készül majd.

A másik új modell a Volkswagen új kisautójának Skoda jelvényes változata lesz. Ez a típus inkább árban és felszereltségben térhet el a VW és a Seat változatoktól, a formatervet legfeljebb néhány ponton - így az autó elejénél és hátuljánál - módosíthatják, hiszen az autó ugyanazon a gyártósoron készül majd, mint a Lupo és az Arosa utódai. Valószínű, hogy a Skoda-féle kivitel lesz a három közül a legkedvezőbb árú, és ebből lesznek elérhetőek a legspártaibb kivitelek, így alighanem itthon is elterjedtebbé válhat, mint két testvérmodellje.

A harmadik új típus nem Európának készül - nem is itt gyártják majd, hanem Indiában vagy Kínában. Ez a modell a következő Octavia padlólemezére épül majd, és tekintélyes méretei ellenére igen egyszerű jószágnak ígérkezik: egyértelműen az ázsiai és dél-amerikai régió számára készül, hasonló alapkivitelű, slaggal mosható belső terű családi autónak, mint amilyen jelenleg az ősrégi Shanghai-VW Santana.

A Skoda ezzel a kínálatbővítéssel közelebb kerülhet ahhoz, hogy teljes értékű autómárka váljon belőle a Volkswagen csoporton belül, és ne csak bizonyos jól körülhatárolható rétegek igényeit tudja kielégíteni, de a teljes piacot lefedje kínálatával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.